Online Strategi
Har du en online strategi?
Der skal ikke meget til at fare vild i nutidens online univers. Vi ser en klar tendens til at det er de færreste virksomheder, som ved hvor de står og hvor de vil hen, når talen falder på online markedsføring. Vores opgave er at give vores kunder den bedste løsning til at udnytte det fulde potentiale med en online strategi. I strategi dialog indgår temaer som forbedret kundeoplevelse, højere besøgsrate, konvertering af besøgende til kunder – alle faktorer, som vil gøre netop din virksomhed mere attraktiv i det digitale univers.
Online strategi i 3 faser:
Tiltræk flere kunder
Kunder er den vigtigste faktor for en virksomhed, ingen kunder ingen forretning. De der bruges på at opbygge den perfekte hjemmeside, er intet værd hvis ingen besøger den. Derfor er det altafgørende at skaffe besøgende til din hjemmeside for at skabe succes. Første trin, er at gøre sig bemærket på Google. Udvælgelse af en virksomhed og gennemførsel af en handel, kan i de fleste tilfælde spores tilbage til Google.
Her er det vigtigt at man er synlig og attraktiv. En måde at blive attraktiv på kan bl.a. være ved brug af Google AdWords. Google AdWords betyder, at du betaler for at have en god placering på Google. Fordelen er, at du imødekommer dine kunder i præcis det øjeblik, hvor de søger efter dine ydelser og du betaler kun når kunden eller den besøgende har klikket på annoncen. SEO er en anden løsning som vi også kan hjælpe din virksomhed med. SEO (søgemaskineoptimering) betyder, at din virksomhed bruger de rette ord for at få en organisk topplacering på Google. Bruger din virksomhed ord som forbrugerne søger efter, vil du altså få en organisk topplacering på Google.Det er derfor vigtigt, at de ord man bruger på sin hjemmeside er fælles med de ord kunderne anvender i deres søgning.
Styrk dine online salgskanaler
Vi ser desværre alt for ofte, at der bruges formuer på hjemmesider med fokus på design og http://customgroup.dk/wp-admin/media-upload.php?post_id=132&type=image&TB_iframe=1grafik for at den skal være lækker og indbydende. Men i processen har man måske glemt, at det i virkeligheden er en salgskanal og ikke et reaktivt dyrt visitkort. En salgskanal der skal skal kvalificere leads som igen med dygtig bearbejdning skal blive til et salg. Med andre ord skal hjemmesiden være en selvstædig profitcase som lead generator.
Vælger man derimod at kombinere den indbydende hjemmeside med fokus på kundens behov og at det samtidig er let at finde rundt på “i butikken”, kan det blive et effektiv salgsværktøj og muligvis endda blive virksomhedens foretrukne salgskanal.
Det er vigtigt at de besøgende på siden finder lige præcis det de søger efter. Derfor skal man have sig nogle specifikke landing pages, som matcher virksomhedens budskaber. Med sine specifikke landing pages er man på rette spor til at gøre sine besøgende på hjemmesiden til betalende kunder.
Et knivskarpt budskab
For at gøre besøgende til kunder, er det vigtigt at hvert “Landing Page” har et helt klart og tydeligt budskab samt “Call To Action”. Du skal gøre det klart for de besøgende hvad du har at tilbyde, samtidig med at fortælle dem hvad de præcist får ud af at købe dit produkt – det der også kaldes for et udbytte.
For at lede dine besøgende mod en bestemt “Call To Action” mulighed, er det en god ide at oprette særskilte “Landing Pages” i henhold til specifikke kampagner/løsninger. Det kan være at din virksomhed benytter sig af et særligt tilbud eller nogle unikke løsninger, som gør, at du vil vil gøre en særlig indsats for at få kunderne til at benytte dem.
Det er vigitgt at man som virksomhed sikrer at kommunikationen mellem kunder og virksomhed er klar, så besøgende kan se, at hver enkelt side har værdi for dem. Selvom de besøgende lander på forskellige undersider på hjemmesiden, er det vigtigt, at de aldrig er i tvivl om hvad du som virksomhed vil have dem til.
Optimer dine resultater
Når online salgskanalen er styrket og kunderne finder hjemmesiden, er det tid til en optimering af resultaterne. Denne fase viser resultaterne af din samlede markedsføringsindsats og det er i denne fase, hvor du virkelig kan mærke betydningen af markedsføringsindsatsen. Her hos Custom Group tilbyder vi analyser af dine nuværende tiltag indenfor markedsføring / kommunikationsmiks kombineret med optimeringen af dine resultater, via rådgivning og diverse optimeringsforslag. Vi kan således opstille en ROI betragtning hvad den enkelte slagskanaler bærer af omkostninger og indtægter og dermed rådgive om effekten af den samlede marketing investering.
Kontakt os for en dialog
Ring eller skriv til os og lad dig inspirere – vi glæder os til at optimere din online salgskanal, så du får flere kunder og tjener flere penge!
Kontakt os: Ring eller skriv til os for at få mere information – vi er til for at hjælpe dig og din virksomhed – tl@customgroup.dk eller tlf. 51210707
Tryk her og skriv direkte til os.