Blue Ocean Strategi

Ikke ret mange managemet teorier har fundet samme udbredelse som bogen “Blue Ocean Strategy” fra 2005. Konceptet er populært anvendet på både bestyrelses- og direktionsniveau samt til alignment af hele organisationen og hvilken retning virksomheden skal bevæge sig fremadrettet.
Netop da bogen udkom, var Thomas Ludvigsen igang med at afslutte sin hovedopgave på CBS Executive MBA studie. Som en naturlig del af opgavens emperi blev bogen læst og kombineret med med bl.a. Gary Hamel’s lige så populære bøger “Leading the Revolution” og “Competing for the Future”.
Siden har Blue Ocean Strategi været en fast del af portefølgen af konsulentydelser som vi kan tilbyde vores kunder. Hvor bl.a. web selskabet Adapt A/S, Continental Dæk Denmark A/S samt fotokæden Click, har anvendt konceptet til at udvikle nye markeder/produkter.
Vi har på baggrund af Blue Ocean udviklet vores eget koncept over 1 til 2 dage, hvor deltagerne kommer på en inspirationsrejse gennem nogle af bogens vigtigste business cases frem til, at virksomheden selv skal udarbejde eget “Strategilærred” og dermed påbegynde en strategisk vigtig rejse mod det blå ocean og den dokumenterede merindtjening der genereres ved en ægte “BOS”.
Faktisk har vi her i Custom Group taget vores egen “BOS” medicin – idet vi kan identificere 2 unikke Go-To-Market elementer i vores eget forretningskoncept, som ingen anden aktør i vores branche gør i Danmark.
Ring eller skriv til os – vi er både bedre og mere kompetente – men også billigere, end du måske tror vi er 😉
Kontakt os: Ring eller skriv til os for at få mere information – vi er til for at hjælpe dig og din virksomhed – tl@customgroup.dk eller tlf. 51210707
Tryk her og skriv direkte til os.